Första dagen på VFUn!

Först vill jag bara säga ursäkta röran i min blogg, bilder i fel ordning etc. orkar inte riktigt ändra, inte efter den här dagen i all fall!

Hade min första VFU-dag idag på Skräddargården. På min avdelning är det 16 kids, alla små gangsters! I love it!

Blev hotad av en liten buse idag också. Det blev ett bråk mellan honom och en annan liten pojke pga en cykel. Det slutade med att han kastade grus så två småtjejer fick i ögonen. Då vart Annie lite arg och tog "hans" cykel så ingen fick leka med den (förutom jag).
Då säger det lilla monstret:
"Nästa gång jag ser dej på stan ska jag knäcka din rygg!"
Jag säger:
"Hur ska du göra det? Jag är ju dubbelt så stor som dej."
Han:
"Kontakter!"

Herreguuuu, han är bara 4 år! Vart lär han sej sånt så tidigt? Ojoj, lte läskigt...
Vi blev vänner sen i alla fall och jag skulle läsa lite i en Alfons Åberg-bok för honom men upptäckte snabbt att den var på periska. Det här är en mångkulturell förskola vill jag lova!

Vart kvar ända till 19.00 eftersom det var möten och shit. Är måttligt slut i hjärnan nu, kommer att sova som en stock!

Imorgon när en ny dag med nya upptåg på avdelningen "Smultron"...

Följ den spännande fortsättningen! ;)


Kommentarer
Postat av: carro

barn är bra körda emellanåt! men sötast också :)

2006-11-20 @ 21:21:20
Postat av: elinis

hej stumpis! det var väldigt dåligt av dej att inte ens säga hej förrän nu! närå, jag vet hur det är! Japp, vi var nyss och kollade på voffsisen, han är sötast i kullen :) ska du flytta hem till svall igen? why? var plugget inte bra eller? hoppas vi kan ses nåt i jul! puss

2006-11-23 @ 17:14:20
Postat av: elinis

koppel har vi redan köpt 3 st! :) klicker är ett träningsredskap, det blir som en belöning när man klickar! det är svårt och jag vet inte hur man gör, men jag ska lära mig! kram

2006-11-24 @ 16:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback