Jag har en vän...

... hon heter Elin. Hon är en sån där härligt festlig prick som alltid hittar på hyss.
Hon är oftast inte diskret, hon syns och hon hörs... oftast är det positivt underhållande. Sedan har hon ett alter-ego som vi brukar kalla "dyngrak", hon är inte alltid lika festlig. men henne ska jag inte berätta om nu.

Jag tänkte berätta om lördagens händelse...
Elin är en sån man inte bör släppa iväg på krogen "själv". I lördags var hon inte själv, hon var med ett gäng armbrytarkillar eftersom en sådan tävling pågick i staden vi alla kallar Gävle. Denna gång räknas ändå som "själv" eftersom varken jag eller Carro var med... hursomhelst!
På kvällen går hon med stolta,lurviga, pilska steg mot O'learys där hon är social med allt och alla. Elin i sin bästa form! Hon brukar få för sig att bli polers med vakter, garderobsfolk, bartender och annat hårt arbetande folk på krogen. Denna lördag var inte annorlunda... men hon går ett steg längre! Vad synar Elin i ögonvrån om inte en inget ont anande konstapel! Givetvis blir denne hennes nya bästis som hon lånar mössa av och stackars polis-mannen får snällt fota spektaklet! (se nedan)

Efter en blöt kväll på krogen beslutar sig denna bestämda dam sig för att fyllekäka, men vad händer?! Nåt sorts vett intar hennes kropp och hon inser att det är en onödig utgift... hmm, dock är hon hungrig... vad göra?
"JO! Jag tar och jobbar av min mat!" tänker Elin.
Hon stövlar iväg mot tolvan, allas vår stammis-grill på söderstorg och ber dom öppna bakdörren. Vår vän i grillen är inte däven,klart han öppnar och Elin får jobba av sin mat i fyllan i 1 ½ timme. Ta betalt och vara trevlig mot betalande kunder är väl ingen konst?! Nepp, inte för fröken Elin som efter sitt hårda arbetspass förnöjt traskar hemöver med kebab,hamburgare, dricka och strips i mängder!

Det är min vän Elin, är hon inte för härlig?!

image82

Kommentarer
Postat av: carro

jag dör på henne! jag önskar bara att jag kunde fått se spektaklet! :) VARFÖR handlade jag inte mat när jag var i närheten?

Postat av: Elin

Hahahaha...fantastiskt å läsa om sig själv på ditt roliga uttryckssätt! Låter ju mycket roligare nu än det va då...haha...du har bloggens gåva!!

2007-11-13 @ 08:15:08
Postat av: Emma

Hahaha, jag döör! haha, hon är ju FANTASTISK!

2007-11-13 @ 09:51:00
Postat av: Lindus Dahlin

Hej syster och konstapel Elin!!! Jag skulle ha skrattat dubbelvikt om det inte var ett skrivbort ivägen. Jag ser allt framför mig och Elin är ju en social talang av hög rang!! Puss o kram på er!

2007-11-13 @ 20:51:02
Postat av: jessica

hahahaha! detdär var riktigt roligt!

2007-11-13 @ 23:02:38
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback