Stackars skata!

I tisdags gick jag i lunkande takt från skolan och hem. Efter halva biten ser jag en skata på en gräsmatta som pickar lite här, lite där. Stackars hungriga lilla skata! hinner jag tänka innan det, som från ingenstans, börjar hagla! Och nu menar jag inte hagel som i "är det snö eller hagel...?"  ,jag menar riktigt hagel, såna som gör ont! Ni kan ju bara tänka er vad den stackars skatan hade det körigt! Han trodde ju att det rasslade ner mat från himlen! Pickpickpickpickpick, fanfanfanfanfan!
Men får vara tacksam att man är människa! Inte för att det är så tjockt med mat i mitt hushåll men jag behöver ju i alla fall inte bli hysterisk när det haglar!



Ikväll drar jag till Sundsvall! Allt ska hinnas med i helgen! Syster som fyller 25! (gamm-nucka!) Ett dop, vänner som ska hälsas på, en mamma och en pappa som ska gosas med och en lillasyster som är allmänt söt! Körigt!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback