VI-känslan

Det är märkligt det därmed samhörighet. Häromdagen var jag och Carro ute och traskade. På vägen möts vi av ett gäng sällskapliga, orädda ankor. Facinerade blev vi såklart, pratade med dom, dom kvackade, strosade och vi tog kort. En herre, vi kan kalla honom Amir står även han och fotar denna våg av ankor. Han upptäcker vår facination och vips! Vi är VI! Vi har samma intresse, vi är vänner! Han ber sedan Carro fota honom med ankorna, han byter huvudbonad från mössa till keps för att se lite fräsigare ut och låter mig vakta hans påse som han placerat precis framför cykelhjulet, i ett statement som löd "stanna här, vakta min påse, vi är vänner, jag litar på dig, vi är VI". Han sa aldrig det men det var underförstått. Likt en proffsfotograf får Carro manövrera den arabiska mobilkameran och fota honom från lite olika vinklar.
Jag tycker det är härligt, VI-känslan!

Idag halkade en kvinna precis framför oss och jag, Carro och Daniel var snabbt på plats för att kolla att hon inte gjort illa sig och (trots att hon inte ville ha den) erbjöd hjälp. Snack om halka, sand och försiktighet... Vi tyckte likadant, det var halt, man ska vara försiktig, vi hade nåt gemensamt, vi var VI.

Sedan gick jag idag in på Dressman och ställde mig i en långlång kö. "Här var det kö!" utbrister jag och ler till herren framför mig, han ler tillbaka. Vi var i samma sits, han ville också handla. Han och jag, bland alla andra men vi var VI, han och jag.
Det är som svenskar på semester, vi är kompisar, vi MÅSTE vara kompisar, vi är ju från samma land i ett främmande land, fantastiskt! Vi har nåt gemensamt, VI-känslan. Som sundsvallsbor i Stockholm, som dalkullor i Malmö.

Ja, vad vill jag ha sagt med detta? Jag älskar det sociala samspelet, det goda i människor som gör att vi vill sträcka ut en hand och vara varandras kompisar, det enda som behövs är nåt som är gemensamt, som intresset för änder, kön, en hal fläck eller en nationalitet. I love it! Idag är jag härlig och poetisk!


Bild lånad av
Carro

PUSS

Kommentarer
Postat av: Åsa

Är'u full eller? :)

Jag trodde det var vi, du och jag, som var vi... för länge sen, vi åkte hiss, skickade internmess ang korta byxor och rosa tröjor, då var vi, du och jag ;) Kram vännen!

Postat av: Åsa

:) känns bättre nu....

2008-11-26 @ 13:41:47
URL: http://asanil.blogg.se/
Postat av: Elin

2008-11-27 @ 15:51:32
Postat av: Elin

det här var ett underbart inlägg!! riktigt härligt på alla sätt å vis!! Saknar dej!! PUSS

2008-11-27 @ 15:52:26
Postat av: jessica

uppfriskande annie! ;)

2008-11-28 @ 15:57:59
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: Linda snygg

Hej syster! Är det Amir man kan skymta i bilden? Bra inlägg!

2008-11-28 @ 17:21:04
Postat av: Linda snygg

Hej syster! Är det Amir man kan skymta i bilden? Bra inlägg!

2008-11-28 @ 17:22:20
Postat av: Nickelkickel

Jag vill ha gratis drinkar. Nä nu ska jag bikta mitt syndiga leverne.

2008-12-01 @ 17:25:24
URL: http://stampen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback